کفپوش اپوکسی دکوراتیو

در محیط‌ های صنعتی و تجاری، از کفپوش های اپوکسی به دلیل طیف وسیعی از خواص به‌ عنوان پوششی مناسب بر روی کف استفاده‌ شده و گزینه بسیار مناسبی به‌ عنوان کفپوش هستند. تمامی کفپوش های اپوکسی از ۲ جزء رزین اپوکسی و هاردنر تشکیل شده اند  و به‌ صورت مایع بر روی کف‌ هایی مانند بتن اعمال شده و از سطح زیرین خود در برابر آسیب‌ های بیرونی مانند خش، نفوذ رطوبت، نفوذ حشرات، نفوذ گرد و خاک و غیره محافظت کرده و مقاوم در برابر مواد شیمیایی و فشارات سنگین است.

انواع کفپوش‌ اپوکسی در طرح‌ ها، رنگ‌ ها و انواع گوناگونی وجود داشته که ما در این مقاله قصد داریم تا با کفپوش اپوکسی دکوراتیو آشنا شده و کاربرد ها، مزایا و معایب آن را بررسی نماییم. در ادامه با ما همراه باشید.

کفپوش اپوکسی دکوراتیو چیست؟

کفپوش اپوکسی دکوراتیو نوعی از کفپوش های اپوکسی بوده و دارای طیف گسترده ‌ای از طرح‌ ها و رنگ‌ ها است. همان طور که از نام این کفپوش ها مشخص است، طراحی و دیزاین آن ها با کفپوش‌ های معمولی بسیار متفاوت بوده و بسیار خاص و منحصر به‌ فرد است. این کفپوش ها علاوه‌ بر نمای بسیار زیبا و شیک، در برابر سایش، ضربه، کثیفی، لیز خوردگی و همچنین مواد شیمیایی بسیار مقاوم بوده و می ‌تواند به‌ طور یکنواخت و یکپارچه از سطح زیرین خود محافظت کند. این کفپوش ها هیچ گونه درزی بر روی خود نداشته و به‌ صورت یکنواخت بر روی کف اعمال شده و علاوه‌ بر خاصیت حفاظتی، نقش تزیینی را نیز ایفا می‌ کنند.

کفپوش های اپوکسی دکوراتیو به دلیل زیبایی و تطبیق‌ پذیری، گزینه بسیار مناسبی برای فضا های تجاری است و می ‌توان از آن ها در طیف گسترده ‌ای از الگو ها و طرح‌ های ساده و پیچیده و همچنین چند رنگ استفاده کرد. این نوع از کفپوش ها جزء کفپوش‌ های همه‌ کاره، جذاب و بسیار با دوام محسوب شده و می ‌تواند ظاهر و دکوراسیون داخلی هر فضایی را بهبود بخشد.

کاربرد های کفپوش اپوکسی دکوراتیو

از جمله کاربرد های این نوع از کفپوش می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرویس‌ های بهداشتی لوکس و حمام‌ ها
  • مراکز تجاری بسیار بزرگ و هتل‌ ها
  • منازل مسکونی و سازمان‌ های اداری و شرکت‌ ها
  • فروشگاه‌ های بسیار بزرگ مواد غذایی
  • سالن‌ های آرایشی
  • ساختمان‌ های آموزشی و مراکز خرید بزرگ
  • فست فود ها، رستوران‌ ها و کافی ‌شاپ‌ ها
  • بوتیک‌ ها و مزون لباس

مزایای استفاده از کفپوش اپوکسی دکوراتیو

از جمله مزایای استفاده از کفپوش اپوکسی دکوراتیو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمامی کفپوش های اپوکسی دکوراتیو در برابر مواد شیمیایی، اسید ها و حلال‌ ها مقاوم هستند.
  • این کفپوش ها نمایی تزیینی داشته و در طیف گسترده ‌ای از رنگ‌ ها و طرح‌ های مختلف در بازار موجود می ‌باشند.
  • نصب و اجرای کفپوش‌ اپوکسی دکوراتیو بسیار راحت بوده و در مدت زمان بسیار کمی اجرا می‌ شود.
  • نگهداری از این کفپوش بسیار آسان بوده و به‌ راحتی تمیز می ‌شود.
  • نصب این کفپوش ها به محیط زیست اطراف خود هیچ گونه آسیبی وارد نمی ‌کند.
  • این کفپوش ها کاملاً یکنواخت بوده و هیچ گونه درزی بر روی خود نداشته و از سطح زیرین خود در برابر صدمات محافظت می‌ کند.
  • کفپوش های اپوکسی دکوراتیو به‌ طور کامل با گرمایش از کف ترکیب شده و پایدار در گرمایش بوده و سبب صرفه‌ جویی در مصرف انرژی می ‌شود.
  • این کفپوش ها علاوه‌ بر خاصیت تزیینی، در برابر بار های مکانیکی و فشار های سنگین بر اثر تردد بسیار مقاوم بوده و سبب تغییر شکل نمی ‌شوند.
  • کفپوش‌ های اپوکسی دکوراتیو در برابر نور مقاوم بود و دچار تغییر رنگ نمی ‌شوند.
  • این کفپوش ها قابلیت‌ های بسیار زیادی داشته و علاوه‌ بر افزایش روشنایی در محیط داخلی، دارای درخشش بسیار بالایی نیز هستند.

انواع کفپوش اپوکسی دکوراتیو

کفپوش اپوکسی دکوراتیو به انواع اپوکسی تک‌ رنگ، سه بعدی، استیکر دار و همچنین ابر و بادی تقسیم‌ بندی می ‌شوند.

  • کفپوش اپوکسی دکوراتیو تک رنگ

همان طور که از نام این کفپوش پیداست، به‌ صورت تک‌ رنگ اجرا شده و همانند کفپوش های اپوکسی معمولی است و در رنگ‌ های متنوع در مدل‌ های مات و براق عرضه می ‌شوند. این کفپوش ها نیز تمامی خاصیت‌ های کفپوش دکوراتیو مانند مقاومت در برابر آسیب ها و غیره را داشته و نصب و اجرای آن بسیار آسان بوده و قیمت آن براساس متراژ محیط تعیین می ‌شود.

  • کفپوش اپوکسی دکوراتیو سه‌ بعدی

یکی از پرطرفدار ترین انواع کفپوش‌ های دکوراتیو، کفپوش‌ های سه ‌بعدی هستند. یکی از تفاوت‌ های اصلی این کفپوش ها با کفپوش‌ های دکوراتیو ساده، وجود پوستر عکس در طرح‌ های متفاوت است که بر روی کف نصب شده و بر روی آن لایه لاک مانندی به‌ عنوان جلا و افزایش مقاومت بر روی آن اعمال شده و دارای ظاهری بسیار شفاف و درخشنده خواهد شد. در این نوع از کفپوش دکوراتیو از طرح‌ های سه‌ بعدی و بسیار متنوعی مطابق با نوع فضا و دکوراسیون استفاده‌ می شود و دارای نمایی بسیار زیبا و منحصر به‌ فرد است.

  • کفپوش اپوکسی دکوراتیو استیکر دار

این نوع از کفپوش‌ های دکوراتیو نیز مانند کفپوش‌ های سه‌ بعدی است ولی بر خلاف کفپوش‌ های سه‌ بعدی، بر روی آن ها از استیکر های متنوع در رنگ‌ های گوناگون استفاده‌ شده و جهت مقاوم سازی و افزایش درخشندگی آن نیز در لایه آخر توسط لاکی پوشش داده می ‌شود. این کفپوش ها از مقاومت، دوام و طول عمر بسیار بالایی برخوردار بوده و در فضا های مختلفی از آن به‌ عنوان پوششی بر روی کف استفاده می ‌شود.

  • کفپوش اپوکسی دکوراتیو ابر و بادی

همان طور که از نام این کفپوش دکوراتیو مشخص است، رنگ و طرح آن به‌ صورت ابر و بادی و حالتی ترکیبی بوده و در رنگ‌ های متفاوت قابل سفارش و اجرا می ‌باشند. کفپوش‌ های اپوکسی ابر و بادی در مدل‌ های مات و براق اجرا شده و دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر صدمات بیرونی است.

نصب و اجرای کفپوش اپوکسی دکوراتیو

قبل‌ از اجرای کفپوش اپوکسی دکوراتیو، اولین چیزی که باید از آن اطمینان حاصل کنید این است که کف به‌ طور کامل تمیز شده و شرایط مناسبی برای اجرا فراهم کنید. آماده‌ سازی سطح کف باید به‌ گونه ‌ای باشد که تمام ذرات گرد و غبار از روی آن برداشته شده و تمامی ایرادات مانند هر گونه خراش، بر آمدگی و فرو رفتگی از بین‌ رفته و سطحی یکنواخت، یکپارچه و کاملاً تمیز را به وجود آورید. پس‌ از بستر سازی، نوبت به فاز پرایمری میرسد. در هنگام بتونه ‌کاری، به این نکته توجه نمایید که پرایمر باید به‌ طور یکنواخت بر روی کف اعمال شده و شرایط بسیار مناسبی را برای اجرای لایه بعدی فراهم آورید. پس‌ از اعمال پرایمر، تمامی سوراخ‌ ها و ترک‌ های قابل‌ مشاهده را پر کرده و سپس لایه اپوکسی را اجرا نمایید. کفپوش های اپوکسی دکوراتیو، بر روی کف‌ هایی از جنس سیمان، موزاییک، بتن و همچنین کف‌ های فلزی قابل اجرا بوده و در ضخامت‌ های 0/5 تا 5 میلی ‌متر اجرا می ‌شوند.


اینجا بخوانید: مراحل اجرای کفپوش اپوکسی

قیمت کفپوش اپوکسی دکوراتیو

قیمت کفپوش های اپوکسی دکوراتیو نسبت‌ به کفپوش های اپوکسی معمولی گران‌ تر است و عوامل متفاوتی مانند متراژ فضای موجود، نوع کفپوش دکوراتیو، چگونگی نصب و اجرای آن، طرح و رنگ، ضخامت، برند کفپوش و همچنین متریال بر روی آن تأثیر داشته و نمی ‌توان هزینه دقیقی را برای آن مشخص نمود.

شما عزیزان می ‌توانید جهت اطلاع از قیمت روز انواع پوشش های اپوکسی با کارشناسان بخش فروش ما در  رادین پوشش زرین تماس حاصل نموده و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

در پایان

شرکت رادین پوشش زرین علاوه‌ بر ارائه انواع کفپوش های اپوکسی، دارای محصولاتی چون انواع پوشش های صنعتی، انواع رنگ‌ های صنعتی همچون رنگ سوله و رنگ اکریلیک ساختمانی بوده و علاوه‌ بر ارائه محصولات در بالاترین کیفیت، خدمات نصب و اجرای آن ها را نیز به مشتریان ارائه می ‌دهد.

در این مقاله تلاش شد تمامی اطلاعات لازم در ارتباط با کفپوش دکوراتیو به شما عزیزان ارائه شود. در صورت نیاز به دریافت هر گونه اطلاعات تکمیلی تنها کافیست با کارشناسان ما در رادین پوشش زرین با شماره 02188667235 و 09122252199 تماس حاصل نموده و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *