نکات نگهداری کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی نوعی از کفپوش های رزینی است و جزء کفپوش‌ های بسیار بادوام و مقاوم شناخته می‌ شود. این کفپوش ها در برابر بسیاری از آسیب‌ های محیطی همچون ترافیک‌ های سنگین، برخورد وسایل سنگین، کشیده شدن اجسام تیز، حلال‌ ها و مواد شیمیایی، جذب گرد و غبار و غیره مقاوم بوده و بسیار بادوام می‌ باشند. تمیز کردن و نگهداری از کفپوش های اپوکسی نیز با توجه به ویژگی‌ های مقاومتی آن بسیار آسان بوده و می‌ توانید با بهره ‌مندی از چند روش آسان نگهداری، سبب افزایش طول عمر این کفپوش ها شوید.

نکات مهم تعمیر و نگهداری از کفپوش اپوکسی

همان‌ طور که گفته شد، کفپوش‌ های اپوکسی جزء پوشش‌ های بسیار مقاوم هستند و از این‌ رو نسبت‌ به سایر پوشش‌ ها کمتر دچار آسیب می‌ شوند. همچنین نگهداری از این کفپوش ها نیز بسیار راحت بوده و از جمله نکات مهم در نگهداری صحیح آن‌ ها می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تمیزکاری مداوم سطح رویی

کفپوش های اپوکسی به‌ طور مداوم نیاز به تمیزکاری داشته و می‌ توانید توسط تجهیزات مختلفی، لایه روی این کفپوش ها را شسته و خشک نمایید. جهت حذف گرد و غبار ها، می‌ توانید از جاروبرقی‌ های صنعتی استفاده کرده و تمامی آلودگی‌ های موجود در سطح از بین ببرید. سپس سطح کفپوش را توسط مواد شوینده‌ مناسب به طور کامل شستشو داده و پس‌ از آبکشی آن را خشک نمایید. محلول آب و صابون نیز یکی از بهترین محلول‌ های شوینده جهت شستشوی کفپوش های اپوکسی و برق انداختن سطح رویی آن‌ ها هستند.

  • محافظت از کفپوش در برابر آسیب‌ ها

یکی دیگر از نکات مهم در نگهداری صحیح از کفپوش های اپوکسی، محافظت از این پوشش‌ ها در برابر آسیب‌ های محیطی می‌ باشد. به‌ عنوان مثال در هنگام جابجایی بار در صنایع، از برخورد اجسام سنگین و بسیار تیز با سطح کفپوش های اپوکسی با استفاده از تجهیزات گوناگون جلوگیری کرده و یا از ریختن زباله و تجمع آن‌ ها به مدت طولانی بر روی این کفپوش ها خودداری نمایید.


اینجا بخوانید: آیا کفپوش اپوکسی ضدخش است؟

  • عدم نزدیکی حرارت

به‌ طور کلی کفپوش‌ های اپوکسی در برابر بسیاری از آسیب‌ ها و صدمات محیطی همانند حرارت مقاوم بوده و دچار آسیب نخواهند شد. اما وجود حرارت بسیار به بالا در نزدیکی این کفپوش ها به‌ ویژه و در صنایع، سبب آسیب به سطح رویی و بافت کفپوش ها شده و نیاز به ترمیم خواهند داشت.

  • نریختن مواد شیمیایی

کفپوش‌ های اپوکسی در برابر مواد شیمیایی و حلال‌ ها بسیار مقاوم هستند. اما در زمان ریخته شدن بیش‌ از حد مواد شیمیایی قوی و خطرناک، کفپوش اپوکسی صدمه دیده و دچار تغییر حالت خواهد شد. بنابراین جهت نگهداری از کفپوش اپوکسی و افزایش ماندگاری آن‌، بهتر است از ریخته شدن مواد شیمیایی خطرناک و غلیظ بر روی آن‌ جلوگیری نمایید.

  • ترمیم کفپوش اپوکسی

یکی دیگر از نکات مهم در نگهداری از کفپوش‌ های اپوکسی و کمک به افزایش طول عمر آن‌ ها، رسیدگی به ترمیم‌ و خدمات تعمیراتی به‌ موقع این کفپوش ها می‌ باشد. در ترمیم کفپوش های اپوکسی نیز همانند زمان اجرا، باید تمامی مراحل به‌ طور کامل طی شده و قسمت‌ های آسیب‌ دیده به‌ طور کامل از بین‌ رفته و با انجام زیرسازی‌ ها، لایه‌ جدید مجدداً اجرا شود. با ترمیم به‌ موقع کفپوش اپوکسی، می‌ توانید از گسترش آسیب‌ دیدگی در این پوشش جلوگیری کرده و علاوه‌ بر صرفه‌ جویی در زمان و هزینه، سبب افزایش طول عمر کفپوش اپوکسی شوید.

هزینه ترمیم کفپوش اپوکسی

هزینه ترمیم کفپوش‌ های اپوکسی بر اساس نوع آسیب در این کفپوش ها متفاوت بوده و دارای قیمت مشخصی نمی ‌باشد. از جمله انواع آسیب‌ ها در این پوشش‌ نیز می‌ توان به ترک‌ خوردگی کفپوش‌ اپوکسی، رنگ‌ پریدگی کفپوش، وجود خش و ساییدگی، مشکلات پیش‌ آمده در ترمیم‌ های قبلی و غیر اصولی، سوراخ شدن کفپوش و غیره اشاره نمود.

در پایان

شرکت رادین پوشش زرین تولید کننده انواع محصولات اپوکسی همچون کفپوش اپوکسی و رنگ‌ های اپوکسی بوده و علاوه‌ بر عرضه محصولات خود، خدمات نصب و اجرای آن‌ ها را نیز به مشتریان ارائه می‌ دهد. این مجموعه دارای سال‌ ها سابقه و تجربه پر افتخار در این حرفه بوده و دارای تیم بسیار حرفه ‌ای و متخصص در خدمات اجرایی خود می‌ باشد. عزیزانی که قصد اطلاع از قیمت و خرید رنگ سوله و کفپوش های اپوکسی را دارند، می‌ توانند با این شرکت تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم را دریافت نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *