کفپوش اپوکسی ضد خش

در ساخت کفپوش های امروزی، از فناوری‌ ها و ترکیبات بسیار پیشرفته‌ ای استفاده‌ شده و از آن‌ ها به‌ عنوان پوششی مناسب در مکان‌ هایی به‌ ویژه حساس استفاده می‌ شود. کفپوش های اپوکسی یکی از پرطرفدار ترین و پرکاربرد ترین پوشش‌ های امروزی هستند و علاوه‌ بر نما و ظاهری زیبا، دارای ویژگی‌ های مقاومتی نیز می‌ باشند. کفپوش های اپوکسی بر پایه رزین اپوکسی بوده و قابل اجرا بر روی تمامی سطوح می‌باشند. نصب و اجرای کفپوش‌ های اپوکسی نیز همانند سایر پوشش‌ ها نیازمند انجام برخی مراحل و رعایت استاندارد های خاص می‌ باشد. استفاده از کفپوش های اپوکسی مزایای بسیار زیادی را به‌ همراه داشته و یکی از سؤالاتی که برای خریداران این کفپوش ها مطرح می‌ شود، این است که آیا کفپوش های اپوکسی ضد خش می‌ باشند یا خیر؟ در ادامه این مقاله به این سؤال پاسخ داده و مزایای های کفپوش اپوکسی را بررسی می‌ نماییم. پس در ادامه ما را همراهی بفرمایید.

کفپوش اپوکسی ضد خش است؟

خراشیدن یک پوشش، به‌ معنای کشیده شدن یک جسم با سختی بالا بر روی یک پوشش با سختی پایین و ایجاد خش می‌ باشد. در پاسخ به این سؤال نیز می‌ توان گفت کفپوش‌ های اپوکسی از سختی بالایی برخوردار بوده و در برابر ترافیک‌ های بسیار بالا، برخورد اجسام سنگین و رفت‌ و آمد مداوم خودرو ها بسیار مقاوم هستند و دچار خراشیدگی نخواهند شد. در اجرای کفپوش‌ های اپوکسی، اگر تمامی مراحل و استاندارد های لازم در زیرسازی آن به‌ درستی انجام شوند، این کفپوش ها علاوه‌ بر مقاومت در برابر خش، در برابر سایر آسیب‌ های محیطی نیز مقاوم بوده و دارای دوام و ماندگاری بالایی هستند.

همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که کفپوش‌ های اپوکسی اجرا شده در یک لایه، دارای مقاومت خش پذیری پایین‌ تری نسبت‌ به کفپوش های اپوکسی چند لایه داشته و جهت افزایش مقاومت آن‌ ها بهتر است این کفپوش ها را در دو یا چند لایه اجرا نمایید.

میزان دوام کفپوش‌ های اپوکسی در برابر خش

به‌ طور کلی کفپوش های اپوکسی جزء پوشش‌ های بسیار بادوام و مقاوم شناخته می‌ شوند. پس‌ از انجام زیر سازی‌ های کامل کفپوش اپوکسی قبل‌ از اجرا مانند حذف گرد و غبار ها، شستشو و خشک نمودن کل سطح اجرایی، حذف درز ها و شکستگی‌ ها و ترک خوردگی‌ ها، اجرای لایه‌ های پرایمر و غیره می‌ توانید کفپوش بسیار مقاوم و با دوامی را ایجاد نمایید. همچنین کفپوش های اپوکسی جزء پوشش‌ های بسیار سخت محسوب شده و از این‌ رو از آن‌ ها در بسیاری از صنایع و همچنین پارکینگ‌ ها نیز استفاده می‌ شود. میزان دوام این کفپوش ها نیز با توجه به موارد ذکر شده، بسیار بالا بوده اما با این‌ حال در صورت عدم نگهداری مناسب و یا کشیده شدن اجسام بسیار تیز بر روی آن‌ ها، می‌ توانند سبب ایجاد خراشیدگی در کفپوش‌ های اپوکسی شوند.

مزایای کفپوش اپوکسی ضد خش

از جمله مزایای استفاده از کفپوش‌ های اپوکسی ضد خش می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نصب و اجرای آسان
  • سهولت در تمیز کردن سطح
  • استحکام و مقاومت بسیار بالا در برابر آسیب‌ های محیطی
  • دوام و طول عمر بالا
  • صرفه‌ جویی در هزینه به دلیل ماندگاری بالا و ویژگی‌ های مقاومتی
  • ویژگی‌ های ضد خش و ضد لغزش
  • عدم جذب گرد و غبار و آلودگی
  • مقاوم در برابر حلال‌ ها و مواد شیمیایی
  • ایجاد سطح یک دست و بدون درز
  • مقاوم در برابر سوراخ شدن و تغییر شکل در اثر برخورد اجسام سنگین
  • افزایش ایمنی و بهره ‌وری صنعتی

اینجا بخوانید: مزایا و معایب کفپوش اپوکسی

هزینه اجرای کفپوش اپوکسی ضد خش

هزینه اجرای کفپوش‌ های اپوکسی که در برابر خراشیدگی و سایر آسیب‌ های محیطی مقاوم هستند، بنا بر فاکتور ها و عوامل گوناگونی متفاوت می‌ باشد. از جمله این فاکتور ها نیز می‌ توان به نوع کفپوش اپوکسی، شرکت تولید کننده، کیفیت محصول، تخصص تیم اجرایی، متراژ محیط و غیره اشاره نمود. با توجه به این عوامل، قیمت کفپوش اپوکسی دارای هزینه و قیمت مشخصی نبوده و شما می‌ توانید جهت اطلاع از قیمت دقیق آن‌ ها، با شرکت رادین پوشش زرین تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

در پایان

شرکت رادین پوشش زرین تولید کننده و ارائه دهنده انواع کفپوش های صنعتی و رنگ‌ های صنعتی است و از جمله محصولات آن نیز می‌ توان به کفپوش‌ های اپوکسی، کفپوش پلی اورتان، کفپوش‌ های ورزشی، رنگ اکریلیک ساختمانی، رنگ سوله، رنگ اپوکسی و غیره اشاره نمود. تمامی محصولات این مجموعه از کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسبی بهره ‌مند بوده و شما می‌ توانید جهت بهره ‌مندی از خدمات اجرایی این محصولات، با شرکت رادین در ارتباط باشید. جهت برقراری ارتباط با این مجموعه با شماره تلفن های 02188880913 و 02188667235 تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *