کفپوش اپوکسی سه‌ بعدی

امروزه برای محافظت از کف ساختمان‌ های اداری، مسکونی، درمانی و به‌ ویژه مراکز صنعتی و کارخانجات از پوشش‌ های متفاوتی استفاده می ‌شود، یکی از نوین ترین و پرکاربرد ترین این پوشش‌ ها، بدون شک کفپوش اپوکسی است.

کفپوش های اپوکسی از مخلوط رزین اپوکساید و هاردنر یا سخت کننده تشکیل شده و به‌ عنوان لایه ‌ای سخت و بسیار مستحکم در قطر بسیار نازک بر روی کف اجرا شده و از آسیب رسیدن به لایه زیرین خود جلوگیری می ‌کند. کفپوش‌ های اپوکسی در برابر مواد شیمیایی، فرسایش، ساییدگی، خش پذیری، نفوذ نم و رطوبت و همچنین هوا زدگی بسیار مقاوم بوده و سطح زیرین خود را در برابر این آسیب‌ ها محافظت می‌ کند. کفپوش‌ های اپوکسی دارای انواع گوناگونی هستند و در طرح‌ ها و رنگ‌ های متفاوتی در بازار عرضه می‌ شوند.

یکی از انواع کفپوش های اپوکسی، کفپوش‌ های اپوکسی سه‌ بعدی هستند که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

کفپوش اپوکسی سه‌ بعدی چیست؟

کفپوش اپوکسی سه‌ بعدی همچون دیگر کفپوش‌ های اپوکسی از رزین اپوکساید و هاردنر یا سخت کننده تشکیل شده و به‌ صورت مایع بر روی کف اجرا و به دلیل طرح‌ های بسیار زیبا و سه‌ بعدی موجود در این کفپوش ها، بسیار پر طرفدار هستند. کفپوش‌ های اپوکسی سه‌ بعدی در رنگ‌ ها و طرح‌ های بسیار متفاوتی در بازار موجود می باشند. در واقع این شما و سلیقه شما و البته شرایط کف و مکانی که قصد دارید از این کفپوش ها استفاده کنید می باشد که تعیین می کند کدامیک از آن ‌ها را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

در کفپوش‌ های سه بعدی اپوکسی از تصاویری که دارای زاویه‌ های پرسپکتیو هستند، جهت ایجاد طرح‌ های سه‌ بعدی استفاده‌ شده و به‌ همین دلیل نیز این کفپوش ها بسیار خیره‌ کننده و منحصر به ‌فرد هستند.

کفپوش‌ های اپوکسی سه‌ بعدی جزء مدرن ‌ترین و جدید ترین نوع کفپوش های اپوکسی می باشند که چند سالی است در ایران از این کفپوش ها استفاده‌ می شود. از جمله طرح‌ های پرکاربرد در این کفپوش ها می ‌توان به طرح‌ های حیوانات، امواج دریا، آبزیان، طبیعت و غیره اشاره نمود.

در نمونه‌ های اولیه از کفپوش‌ های سه بعدی اپوکسی، تنها برای پوشش کف آشپز خانه ها، سرویس‌ های بهداشتی و حمام ها استفاده می ‌شد. اما امروزه با طرح‌ های به‌ روز موجود در این کفپوش های اپوکسی، از آن ها در کف مراکز تجاری بزرگ و همچنین هتل‌ ها نیز استفاده می ‌شود.

تجهیزات مورد نیاز برای اجرای کفپوش سه‌ بعدی اپوکسی

از جمله تجهیزات و ابزار آلات مورد نیاز برای اجرای کفپوش‌ های سه‌ بعدی اپوکسی می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تجهیزات و ابزارآلات لازم برای آماده‌ سازی سطح بستر و از بین بردن گرد و غبار و کثیفی از روی آن
  • انتخاب تصویر سه‌ بعدی مورد نظر
  • خرید رزین مصنوعی پلی اورتان
  • فراهم کردن رزین اپوکسی و پرایمر خود یکنواخت شونده
  • تی پلاستیکی جهت صاف کردن و قرار دادن تصویر سه‌ بعدی بر روی کف
  • غلطک پلاستیکی جهت پخش نمودن رزین بر روی سطح مورد نظر

نحوه اجرای کفپوش های سه بعدی اپوکسی

یکی از مهم ترین تفاوت‌ های کفپوش‌ های سه‌ بعدی اپوکسی با دیگر کفپوش‌ های اپوکسی، وجود تصویر و طرح‌ های متفاوت در این نوع از کفپوش است. به‌ همین دلیل ما برای اجرای این کفپوش ها نیاز به سطحی صاف و یکنواخت خواهیم داشت تا تصویر سه ‌بعدی به راحتی بر روی سطح کف نصب شده و نمای بسیار زیبا و خیره‌ کننده را به وجود آورد به همین دلیل:

  • در مرحله اول، سطح رویی کف باید به‌ طور کامل از هر گونه گرد و غبار، چربی و روغن و هر گونه آلودگی پاک و تمیز شده و تمامی خلل‌ و فرج ها و پستی‌ و بلندی های آن برطرف شده و سطحی یکنواخت و یکپارچه و همچنین تمیز را ایجاد شود.
  • در مرحله دوم پس‌ از آماده‌ سازی سطح بستر، دو مواد رزین اپوکسی و پلی یورتان را به مقدار استاندارد با یکدیگر مخلوط کرده و جهت آب ‌بندی کف یک لایه بر روی آن اجرا می ‌نماییم. هر دو مواد رزین اپوکسی مصنوعی و پلی یورتان پس‌ از خشک شدن به سطحی بسیار مقاوم و مستحکم تبدیل شده و همچنین سبب نمایی زیبا بر روی کف می ‌شوند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که مواد رزین اپوکسی در برابر اشعه یووی مقاوم نبوده و به‌ همین دلیل کفپوش‌ های سه‌ بعدی اپوکسی در کف فضا های باز استفاده نمی ‌شوند. به این منظور برای فضای باز کفپوش های پلی یورتان توصیه می شوند.

اینجا بخوانید: مقایسه کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان


  • در مرحله سوم باید تصویر سه‌ بعدی و یا پوستر سه‌ بعدی انتخاب شود. این تصاویر سه‌ بعدی باید دارای کیفیت بسیار بالایی بوده تا بتوانند نمای بسیار زیبا و منحصر به ‌فردی را به وجود آورند. پس‌ از انتخاب تصویر سه‌ بعدی، این استیکر بر روی کفپوش اپوکسی و پلی یورتان اجرا می ‌شود.
  • در مرحله چهارم پس‌ از انتخاب طرح سه‌ بعدی و اجرای آن بر روی کف توسط تکنسین‌ های ماهر و متخصص در این حرفه، یک لایه رزین پلی یورتان بر روی سطح استیکر اجرا می ‌شود تا استحکام و مقاومت آن را افزایش دهد. در این ترکیب از رزین و هاردنر که حالت چسبناکی دارند بر روی تصویر سه‌ بعدی استفاده‌ شده و به مدت ۲۴ ساعت کامل زمان نیاز خواهد داشت تا خشک شود. در این مواقع تکنسین‌ ها جهت افزایش استحکام کفپوش، از لایه دوم پلی یورتان نیز پس‌ از خشک شدن آن استفاده می ‌کنند.

مزایای استفاده از کفپوش سه‌ بعدی اپوکسی

از جمله مزایای استفاده از کفپوش های سه‌ بعدی اپوکسی می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کفپوش‌ های سه‌ بعدی اپوکسی، در برابر تمامی مواد شیمیایی، اسیدی و همچنین انواع مواد شوینده و نفوذ نم و رطوبت بسیار مقاوم بوده و از سطح زیرین خود در برابر این مواد نیز محافظت می ‌کنند.
  • به دلیل مقاومت بسیار بالای کفپوش‌ های سه‌ بعدی اپوکسی در برابر آسیب‌ ها و صدمات بیرونی، این کفپوش ها دارای طول عمر و دوام بسیار بالایی هستند.
  • کفپوش‌ های سه‌ بعدی اپوکسی به دلیل جنس خاص خود و طرح‌ های متفاوت می ‌توانند روشنایی محیط را افزایش داده و همچنین در برابر حرارت بسیار مقاوم بوده و غیر قابل اشتعال هستند.
  • کفپوش‌ های سه‌ بعدی اپوکسی به دلیل داشتن سطح صاف و یکپارچه و بدون هیچ گونه درز و شکافی، به‌ راحتی تمیز شده و بستر مناسبی برای رشد باکتری‌ ها و میکروب‌ ها نبوده و به‌ راحتی توسط شوینده های متفاوت و یا ماشین ‌آلات مخصوص تمیز کاری، تمیز و پاکسازی می ‌شوند.
  • یکی از مهم ترین ویژگی‌ ها و خصوصیات کفپوش‌ های سه‌ بعدی اپوکسی، وجود طرح‌ های سه‌ بعدی خاص و بسیار ویژه در این کفپوش ها است. این کفپوش ها در طرح‌ ها و رنگ‌ های بسیار متفاوتی در بازار موجود بوده و می ‌توانید مطابق با سلیقه خود هر کدام از آن ها را انتخاب کرده و استفاده نمایید.
  • کفپوش‌ های سه‌ بعدی اپوکسی به‌ هیچ‌ عنوان به محیط‌ زیست اطراف خود آسیب نرسانده و بسیار سازگار با محیط‌ زیست می ‌باشند.
  • کفپوش‌ های سه‌ بعدی اپوکسی مقاومت بالایی در برابر آسیب‌ های بیرونی و فشار های وارده بر اثر تردد فراوان داشته و به‌ همین دلیل در اثر مدت‌ ها استفاده دچار فرسایش و ساییدگی نمی‌ شوند. به‌ همین دلیل برای باز سازی نیاز به هزینه هنگفتی جهت ترمیم نخواهند داشت و از این‌ رو بسیار مقرون‌ به‌ صرفه هستند

 قیمت کفپوش سه‌ بعدی اپوکسی

قیمت کفپوش‌ سه‌ بعدی اپوکسی با توجه به نوع کفپوش اپوکسی همچون کفپوش‌ های سه‌ بعدی اپوکسی ضد اسید، آنتی باکتریال، متحرک و غیره متفاوت بوده و همچنین از عوامل تأثیر گذار بر قیمت این کفپوش ها می ‌توان به طرح کفپوش سه‌ بعدی، نحوه‌ اجرای آن، متراژ کف و غیره اشاره نمود.

از جمله کاربرد های کفپوش سه‌ بعدی اپوکسی می ‌توان به استفاده از آن ها در کف آشپزخانه ها، حمام‌ ها، سرویس‌ های بهداشتی، مراکز تجاری بزرگ و هتل‌ ها، استخر، اماکن توریستی، سینما، رستوران‌ ها و فست فودی ها، فضا های مسکونی و تجاری، آمفی تئاتر ها و همچنین سالن‌ های پذیرایی و غیره اشاره کرد.

مشتریان عزیز می‌ توانند جهت خرید انواع کفپوش های سه‌ بعدی اپوکسی و استفاده از آن ها برای کف فضا های گفته‌ شده، با شرکت رادین تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایند.

در پایان

شرکت رادین پوشش زرین دارای بیش‌ از یک دهه سابقه در زمینه تولید و فروش انواع کفپوش اپوکسی صنعتی ، کفپوش‌ اپوکسی پارکینگ و همچنین رنگ‌ های صنعتی همچون رنگ اپوکسی ، رنگ سوله و رنگ اکریلیک ساختمانی، کفپوش‌ های سه‌ بعدی اپوکسی، پوشش های دکوراتیو و غیره بوده و دارای تیم اجرایی بسیار متخصص و ماهر در این زمینه است.

لازم به توضیح است تمامی کفپوش های صنعتی ارائه‌ شده در این مجموعه دارای دو سال گارانتی بوده و شما می ‌توانید با خیالی آسوده کفپوش های مورد نظر خود را از این مجموعه خریداری کرده و اجرا نمایید. تنها کافیست با کارشناسان رادین پوشش زرین با شماره 02188667235 تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *