کفپوش اپوکسی استخر

کفپوش اپوکسی پوششی بسیار مقاوم و مستحکم است که از ۲ جزء اصلی رزین اپوکسی و هاردنر تشکیل شده و قابل اجرا بر روی سطوح متفاوت می‌ باشد. این نوع از کفپوش های صنعتی پس‌ از اجرا، سطح بسیار یکپارچه و بدون درز را ایجاد می‌ کنند و در برابر نفوذ نم و رطوبت، حرارت بالا، فشار، ضربه و تنش‌ های مکانیکی بسیار مقاوم هستند. پوشش‌ های اپوکسی بر اساس کاربرد و نوع ماده افزودنی، به انواع مختلفی همچون کفپوش اپوکسی پارکینگ، کفپوش اپوکسی ورزشی، کفپوش آنتی استاتیک، کفپوش ضد اسیدی و همچنین کفپوش اپوکسی استخر تقسیم‌ بندی می‌ شوند.

کفپوش استخر

کفپوش اپوکسی استخر، یکی از رایج‌ ترین پوشش‌ های به‌ کار رفته در تمامی استخر ها بوده و از لحاظ مقاومتی دارای طول عمر بالایی نیز می‌ باشد. از این نوع کفپوش های اپوکسی به‌ عنوان پوششی در کف و دیواره‌ های داخلی استخر ها استفاده‌ شده و به‌ راحتی نگهداری و تمیز می‌ شوند.

همانطور که ممکن است‌ بدانید کفپوش های اپوکسی، جزء مدرن‌ ترین و پیشرفته‌ ترین کفپوش ‌های استفاده‌ شده در سازه های گوناگون هستند و به دلیل مقاومت بالای این پوشش‌ ها در برابر آب و رطوبت، بسیار مناسب برای اجرا در داخل استخر ها می باشند. این نوع از کفپوش علاوه‌ بر ویژگی‌ های مقاومتی، از لحاظ نما نیز دارای ظاهری بسیار زیبا بوده و اجرای طرح بر روی این کفپوش ها نیز امکان‌ پذیر است.

اجرای کفپوش اپوکسی استخر

اجرای کفپوش استخر نیز همانند سایر کفپوش ها نیازمند رعایت استاندارد ها و رعایت نمودن مراحل گوناگونی می‌ باشد. برای اجرای این کفپوش، ابتدا باید آب استخر را خالی نموده و کف و دیواره‌ های داخلی آن را به‌ طور کامل خشک نمایید. زیرا وجود کوچک‌ ترین رطوبتی در زیر کفپوش اپوکسی، می‌ تواند در اجرای استاندارد آن تأثیر منفی گذاشته و سبب از بین رفتن خاصیت کفپوش در مدت زمان کوتاهی شود. پس‌ از تمیزکاری و خشک کردن فضای داخلی استخر، تمامی ایرادات آن از جمله ترک‌ خوردگی، پوسیدگی، و برآمدگی ها و فرورفتگی‌ ها و غیره را از بین برده و شروع به اجرای کفپوش اپوکسی نمایید.

ویژگی‌ های کفپوش اپوکسی استخر

از جمله ویژگی‌ های کفپوش اپوکسی استخر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هزینه پایین تعمیرات

کفپوش های اپوکسی به دلیل مقاومت بالای خود در برابر حرارت و آب، نیاز به نگهداری و ترمیم بسیار کمی داشته و از این‌ رو هزینه‌ های صرف شده جهت انجام عملیات تعمیراتی را نیز بسیار کاهش می‌ دهد.

  • سطح بدون درز

حالت اولیه تمامی کفپوش های اپوکسی به صورت مایع است و پس‌ از اجرا بر روی سطح مورد نظر، سطحی کاملاً بدون درز و یکنواخت را ایجاد می‌ کنند. کفپوش اپوکسی استخر نیز دارای سطح بدون درز بوده و سبب به حداقل رساندن تجمع آلودگی در کف استخر می‌ شود.

  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی

در تمامی استخر ها از کلر جهت پاکسازی آب موجود در استخر استفاده می‌ شود. کفپوش‌ های اپوکسی نیز در برابر تمامی مواد شیمیایی و حلال‌ ها همچون میزان زیاد کلر در آب بسیار مقاوم بوده و دچار تغییر ماهیت نمی ‌شوند.

  • تنوع در طرح و رنگ

کفپوش های استخر دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ بوده و مشتریان می‌ توانند بر اساس سبک و سلیقه خود، هر کدام از آن‌ ها را انتخاب کرده و در استخر خود اجرا نمایند. همچنین این کفپوش ها در انواع دو بعدی و سه‌ بعدی نیز اجرا می شوند.

  • چسبندگی بالا

کفپوش های اپوکسی استخر در هنگام اجرا، دارای چسبندگی بسیار بالایی با سطح زیرین خود هستند و بسیار مناسب برای اجرا در استخر خواهد می‌ باشند.

  • عدم نیاز به ایزوگام

به دلیل مقاومت بسیار بالای کفپوش‌ های اپوکسی در برابر نفوذ آب و رطوبت، دیواره بیرونی استخر ها نیازی به ایزوگام کاری نخواهد داشت.

  • مقاومت بالا

این نوع کفپوش در برابر خوردگی، سایش، اسید ها، انواع روغن‌ ها، فشار، ضربه، اشعه مضر خورشید، نم و رطوبت و غیره بسیار مقاوم هستند و دچار آسیب در طولانی‌ مدت نخواهند شد.


اینجا بخوانید: حباب زدن کفپوش های اپوکسی و روش های جلوگیری از آن

  • ایجاد ایمنی

یکی دیگر از مهم‌ ترین ویژگی‌ های کفپوش استخر، افزایش امنیت استخر ها در هنگام شنا با استفاده از این کفپوش ها می‌ باشد. سطح رویی کفپوش های اپوکسی موجود در استخر به‌ هیچ‌ عنوان لغزنده نبوده و با جلوگیری از سر خوردن افراد در حین شنا، امنیت استخر را افزایش می‌ دهد.

از دیگر ویژگی‌ های این نوع کفپوش نیز می‌ توان به عدم جذب گرد و غبار و آلودگی‌ ها، اجرای سریع و آسان، دوام و طول عمر بالا، قابل اجرا بر روی انواع سطوح و همچنین عایق بندی بالا اشاره کرد.

قیمت کفپوش اپوکسی استخر

هزینه خرید و اجرای کفپوش استخر نیز همانند سایر پوشش‌ ها به دلیل عوامل و فاکتور های مختلفی متفاوت بوده و نمی‌ توان قیمت مشخص و دقیقی را برای آن تعیین نمود. به‌ عنوان مثال یکی از عاملان اصلی تأثیرگذار در قیمت نهایی کفپوش های اپوکسی استخر، کیفیت کفپوش و همچنین میزان متراژ مورد نیاز برای اجرای آن است. همچنین از دیگر عوامل تأثیرگذار در قیمت نهایی آن نیز می‌ توان به نوع طرح و رنگ کفپوش اپوکسی استخر، شرکت تولید کننده، مهارت و تخصص تیم اجرایی، نوع متریال به‌ کار رفته در کفپوش، نوع زیرسازی و غیره اشاره نمود. عزیزانی که قصد اطلاع از قیمت و چگونگی سفارش و اجرای کفپوش اپوکسی استخر را دارند، می‌ توانند با شرکت رادین پوشش زرین تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان ما کسب کنند.

در پایان

شرکت بازرگانی رادین پوشش زرین تولید کننده و ارائه دهنده انواع کفپوش ها و رنگ‌ های صنعتی بوده و تمامی محصولات خود را با کیفیت فوق ‌العاده و قیمتی مناسب به مشتریان عرضه می‌ کند. این مجموعه علاوه‌ بر عرضه محصولات صنعتی خود، خدمات نصب و اجرای آن‌ ها را نیز توسط تیم بسیار متخصص و حرفه ‌ای خود انجام داده و از جمله محصولات آن می‌ توان به رنگ اپوکسی ، رنگ صنعتی، کفپوش اپوکسی، کفپوش پلی اورتان، کفپوش اپوکسی استخر و غیره اشاره نمود.

جهت برقراری ارتباط با این مجموعه با شماره تلفن های 02188880913 و 02188667235 تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *